PEC

1.- Anàlisi del context

La ludoteca La Tarongina està situada al municipi d'Alcanar.
Alcanar està situat al Montsià, l’última comarca de Catalunya fent frontera amb la Comunitat Valenciana. En aquest municipi de 47 km2 aproximadament, trobem les següents ofertes educatives per a infants d'entre 3 i 12 anys: dues escoles públiques, una acadèmia privada, un poliesportiu, una escola de música i vàries llars d'infants. Degut a l'escassa oferta d'activitats de lleure extraescolars, vam veure una necessitat prioritària ampliar aquesta oferta. D'aquí sorgí la ludoteca La Tarongina, situada a Ronda del Remei nº 48 d'Alcanar. Molt a prop d'aquesta trobem el poliesportiu, l'escola de música, l'acadèmia i l'escola Joan Baptista Serra.

2.- Principis d'identitat del centre
  1. La Ludoteca la Taronginaés un centre d’oci infantil no-formal, privat i laic.
  2. Establim una relació molt estreta amb les famílies dels infants.
  3. Introduïm situacions noves a través de la lliure experimentació.
  4. Partim dels principis inclusius.
  5. Fomentem el treball en llibertat dins d’un ambient preparat.
  6. Facilitem experiències amb les que els infants poden treballar de forma individual, en grup, o de forma cooperativa.
  7.  Veiem el joc i les activitats manipulatives com a mecanismes essencials per a l’aprenentatge.
  8. Els jocs estan marcats per uns valors de respecte, cooperació, llibertat, inclusió i diàleg.
  9. L’infant és el protagonista del seu aprenentatge. El paper del/ de la responsable del grup és guiar i acompanyar en el procés d’aprenentatge els infants.
  10. El personal docent de la ludoteca està immergit en un pla de formació continuada.
  11. Les llengües vehiculars són el català, el castellà i l'anglès.
  12. Donem importància al respecte pel medi ambient
  13. Promovem relacions amb diverses institucions d’Alcanar per apropar l’entorn de la Ludoteca La Tarongina als infants.

3.- Objectius del centre
  1. Afavorir el desenvolupament motriu, afectiu, cognitiu i social dels nens i les nenes en un context lúdic.
  2. Fomentar la sociabilitat i la convivència.
  3. Afavorir la espontaneïtat envers el joc.
  4. Ocupar de forma productiva i lúdica el temps lliure dels infants.
  5. Solucionar possibles problemàtiques entre nens/nenes sota el treball en valors.
  6. Contribuir en la consolidació d’aprenentatges de l’escola.
  7. Promoure la iniciativa i el criteri propi.
  8. Afavorir la cooperació espontània i el respecte mutu.
  9. Fomentar l’esperit crític.
  10. Promoure un ambient inclusiu, agradable i endreçat.

4.- Estructura organitzativa

Tal i com regeix el decret vigent 94/2009, del 9 de juny, pel qual es regulen les ludoteques, el nostre centre disposa del personal professional més adient per a cobrir els càrrecs que aquest decret estableix.
  • La direcció de la ludoteca La Tarongina està formada per un equip de tres professionals. Alhora, cada professional que conforma l'equip directiu és el màxim responsable d'un dels ambients de la ludoteca.Els tres professionals disposen d'una titulació de graduats en algun dels àmbits socioeducatius i de Màster com a guia Montessori i estan en possessió de diverses titulacions relacionades amb els serveis socioculturals i a la comunitat.
  • La funció del Coordinador General de Centre estarà representada per un dels professionals que conformen l'equip directiu, i es basarà en concretar aspectes acadèmics i organitzatius de cada ambient.
  • Cada ambient està supervisat per un coordinador diferent. En cada ambient trobarem tres professionals: el coordinador que acabem d'esmentar, que té la funció de supervisar les pràctiques educatives, de proposar activitats en llengua anglesa i d'actuar com a acompanyant i guia en el procés d'aprenentatge dels infants. El monitor, que te la funció de proposar activitats i d'actuar com a acompanyant i guia del procés d'aprenentatge dels infants i la persona de pràctiques, que té la funció de donar suport al monitor o al coordinador de l'ambient.
  • Les funcions del personal administratiu de la Ludoteca seran: supervisar periòdicament la gestió econòmica de la ludoteca, gestionar les matricules i els processos de preinscripció dels alumnes, gestionar els processos interns del centre i gestionar el manteniment de l’inventari que hi ha al centre.


L'horari general de la ludoteca La Tarongina serà el següent:
·         Durant el període lectiu: de dilluns a divendres de 17:00 a 21:00
dissabtes (únicament per a tallers amb les famílies) de 10:00 a 13:00.

·      Durant el període de vacances escolars: de dilluns a divendres de 09:00 a
13:00 i de 15:00 a 21:00
 dissabtes (únicament per a tallers amb les famílies) de 10:00 a 13:00.

5.- Projecte lingüístic

El català, el castellà i l'anglès són les llengües considerades vehiculars i d'aprenentatge de La Tarongina.
Promourem el contacte dels infants amb aquestes tres llengües a través de situacions lúdiques.
Durant tota l'estança dels nens i les nenes a la ludoteca, tindran tres referents (els tres responsables de l'ambient), i cada referent es dirigirà als infants en una llengua diferent. D'aquesta manera volem afavorir el contacte de l'alumnat amb el català, el castellà i l'anglès, reforçant de manera intrínseca les habilitats comunicatives que adquireixen els infants a l'escola i a casa en aquestes tres llengües.

6.- Disposicions finals

Aquest document estarà a disposició de tota la comunitat educativa de la ludoteca La Tarongina.




No hay comentarios:

Publicar un comentario